Viktminskningskurva

tisdag 24 februari 2009

NU ÄR SNÖN I STORT SETT BORTA…

Men vi malmöbor är ju vana vid detta, det blir aldrig långvarigt. Konstigt egentligen, snön tröttnar man ju snabbt på, det är jobbigt att köra bil i snö med mera. Men egentligen skulle det vara mysigt att få en riktig vargavinter någon gång igen, typ som vi hade vintern 1979/80 där man fick hämta folk med bandvagnar osv. Jag tror aldrig att malmöbarnen får uppleva det, vintrarna blir aldrig så numera. Elias har nästan inte gjort en snöängel ens, möjligtvis i Österrike. Nåja, nog om det, lite filosofiska tankar såhär på eftermiddagen medans middan (lax, potatis o sås o grönsaker) blir klart.

Kl 18 sticker jag över gatan, till Elias skola, då det är dags för skolråd. Jag är representant för Elias klass. I ett svagt ögonblick erbjöd jag mig då jag insåg att någon bra klassmamma med insamlingar till blommor o sånt inte riktigt är jag. Däremot är jag en hejare på att sitta med i möten så det passade mig bättre. Det är faktiskt ganska intressant, man får reda på en hel del om vad som händer i stadsdelen, vad som ska byggas var osv. I och för sig ligger väl en del byggande på is p g a lågkonjunkturen men men.

Jahapp! Där piper klockan, dags att ta potatisvattnet. Skriver mer imorron!!!

Inga kommentarer: