Viktminskningskurva

tisdag 5 maj 2009

Snygg i håret o vitlök

Idag blev det helt snurrigt på jobbet, mycket att göra och sen skulle jag iväg på en utbildning också, vilket innebar att jag kastade i mig lunchen innan jag med snabba spång tog mig en km till det andra kontoret där utbildningen skulle vara.

När jag satt där o lyssnade började magen kurra, å nej, insåg att jag glömt ta kaffe efter maten också! Då vet man ju hur det blir. Mycket riktigt, mazarinerna kom fram på bordet kl 15. Gissa vem som åt TVÅ! trots att jag inte ens gillar mazariner. Givetvis svepte jag också två koppar kaffe.

Sen var det brått o hämta bilen i andra änden av kvarteret. Började kurra i magen igen och jag körde förbi ett ställe innan jag skulle klippa mig kl 17. Kebab! Det var länge sen, åhhh så god den var! Med vitlökssås. När jag kom in till frissan varnade jag henne för vitlöksdoft men hon bara skrattade o sa att hon var van! Ok, sen när jag kom ut och gick till bilen kom den intressanta doften runt mig, ni vet härligt doft från det nyfrissade håret och en….hmmm mycket skum och stark vitlöksdoft… Intressant blandning.

Inga kommentarer: