Viktminskningskurva

torsdag 23 december 2010

Lille Julafton

Sitter o myser i soffan i min fleecemorgonrock och slötittar på TV. Elias sover fortfarande. Inser att han och jag har lyckats vända ganska rejält på dygnet nu när vi varit sjuka i nästan två veckor båda två. Rätt så skönt ändå, lite kravlöst så där. Annars är det alltid så mycket krav; jobb, skola osv. Jag tror det är viktigt att man ibland tar ett steg tillbaka och passar på och reflekterar lite när tillfälle bjuds, som t ex när man åker på ett rejält virus. Kanske är det ibland kroppens sätt att säga ifrån att det är dags att vila lite i vårt stressiga samhälle.
Jag har ett ganska stressigt och krävande jobb där jag måste använda "mig själv" i jobbet. Dvs jag måste stötta och peppa personer i svår situation hela dagarna. Jag kan tydligt känna när det är dags för mig att ladda batterierna lite för att inte bli alltför stressad av det. Just nu är jag lite orolig för jobbet eftersom jag varit därifrån i nästan en månad, först min operation och sen blev jag smittad av Elias efter detta. Kan se framför mig högarna på mitt skrivbord, för att inte snacka om inkorgen på mailen. Men jag har fantastiska arbetskamrater så känner jag dem rätt så har de fixat en del för mig när jag varit borta.
Oj, detta inlägget skulle ju handla om Lille Julafton, som det kan gå.

Vilket väder vi har i Malmö idag. Jag tycker faktiskt det är väldigt mysigt att vi har fått så mycket snö, förutom när jag ska baxa ut min bil från det insnöade garaget förstås;) Elias är född -98 och han fick en pulka av min syster hans första jul. Den fick han aldrig använt och när han var 4 år skänkte jag den då han blivit för stor för den. Så lite snö är vi malmöbor vana vid men förra året och i år verkar det bli lite som när jag var liten på 70-talet. Snö i Malmö igen, härligt.

Nu ska jag gå och väcka Elias med varm oboy med grädde o marshmallows. Lite lyx i vardagen, och det är han verkligen värd, min härliga goa son:)

Inga kommentarer: